604714359 biuro@seobrand.pl

Audyt i optymalizacja strony

 

Jakie warunki musi spełnić strona internetowa, aby można było wypromować ją do ToP10, a może nawet do ToP5?

Otóż pierwszym i jednym z najważniejszych czynników jest to, aby była ona poprawna pod względem technicznym. Tylko bowiem strona dobrze skonstruowana i zawierająca interesujące (internautów) treści jest efektywna, a korzystanie z niej jest przyjemne.

Co zrobić, aby to osiągnąć?

Po pierwsze należy przeprowadzić dokładny audyt (pod kątem SEO).

Na czym polega taki audyt?

Jest to sprawdzenie, czy strona ma wszystkie tzw. znaczniki SEO i czy mają one odpowiednią wielkość. Sprawdzeniu podlegają też przekierowania na stronie, istnienie grafiki i opisów tejże grafiki.
Znaczników takich jest kilkadziesiąt, jednak zwrócić uwagę należy na te najważniejsze.

Kolejną sprawą jest optymalizacja adresów URL. Google promuje te witryny, które nie zawierają adresów podstron typu: http://abcd.ef/?1axz?. Dlatego należy zmienić nazwy podstron tak, aby były przyjazne dla użytkowników, jak i mile „widziane” przez Google (np. http://abcd.ef/zagadnienie1).
Następnie sprawdzane jest linkowanie wewnętrzne. Chodzo o to, aby ze strony głównej było linkowanie do wszystkich podstron, a z każdej podstrony – link do strony głównej (jeśli linków jest więcej – to tym lepiej)
Później przeprowadzana jest analiza treści na stronie – czy jest ona przystosowana do pozycjonowania na zadane słowa kluczowe. Strona musi zawierać tzw. kotwice, czyli wyrażenia (frazy), na które chcemy promować ją w internecie. Ilość i rozmieszczenie tych fraz ma kolosalne znaczenie dla procesu pozycjonowania.

Po wykonaniu audytu, dajemy wytyczne dla właściciela witryny, co powinien poprawić (usunąć, dodać lub zmienić), aby wartość techniczna wzrosła.

Tak przygotowaną witrynę można zacząć linkować.

Share This