604714359 biuro@seobrand.pl

Podstawowe informacje o pozycjonowaniu.

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
Czy warto inwestować w ten sposób reklamowania?
Jakie są sposoby rozliczania pracy pozycjonerów?
Kiedy zleceniodawca widzi efekt pozycjonowania?

Odpowiemy tutaj na te podstawowe pytania.

Czym jest pozycjonowanie?

Każda strona internetowa ma unikatowy atrybut – nazwę. Nazwa ta jest przedstawiana jako http://abcd.ef lub https://abcd.ef (w zależności od tego, czy tworzona jest na platformie szyfrowanej – https, czy nieszyfrowanej – http).

Strony internetowe każdy internauta wyszukuje poprzez rożne wyszukiwarki (Google, Altavista, Yahoo, Bing i wiele innych). W Polsce najpopularniejsza jest wyszukiwarka Google.
Aby dana strona mogła być zauważone przez internautów, musi być reklamowana. Najtańszym i skutecznym sposobem takiej reklamy jest wypromowanie strony tak, aby była widoczna na 1 stronie (Top10), w wynikach wyszukiwarki Google (dla zadanej frazy).

Czy warto inwestować w ten sposób reklamy?

Odpowiedź na to pytanie brzmi – „Tak”. Na podstawie pomiarów przeprowadzonych na dużej ilości stron wykazano, że strony znajdujące się w Top10 zbierają ponad 95% całego ruchu dla danej frazy (wpisywanej do wyszukiwarki). Zatem im wyżej strona jest w wynikach wyszukiwania (ang. SERP), tym większa liczba internautów odwiedzi naszą stronę, co przełoży się na większe korzyści dla nas (finansowe, ale nie tylko).

Jakie są sposoby rozliczania pracy pozycjonerów?

Są 3 podstawowe sposoby rozliczania.

  • Pierwszy – niepolecany przez nas, to abonament. Klient płaci firmie pozycjonerskiej comiesięczny abonament, niezależny od wyników pozycjonowania. Umowa jest zawierana na określony czas.
  • Drugi – to bez abonamentowe pozycjonowanie z odpłatnością za efekt. Klient płaci firmie tylko za te dni, w których strona, dla danej frazy była w ToP10. Jest to korzystne dla klienta, bo płaci tylko wtedy, gdy i on sam ma bezpośrednią korzyść. Pozycjonowanie musi odbywać się na minimum 5 fraz (przy mniejszej ilości – istnieje duże zagrożenie otrzymania kary od Google).
  • Trzeci – to tzw pozycjonowanie szerokie, z odpłatnością za wejścia internautów na stronę (jest to bardzo podobne do rozliczania w przypadku wykupienia przez klienta kampanii AdWords). W tym przypadku strona jest pozycjonowana na dużą liczbę fraz, natomiast opłaty są pobierane za ilość wejść na stronę (mierzy się to przy użyciu narzędzi analitycznych).

Kiedy i w jaki sposób zleceniodawca widzi efekty pozycjonowania?

Pozycje strony na zadaną frazę są mierzone i wyświetlane poprzez programy monitorujące (tzw monitory stron). Program taki jest udostępniany zleceniodawcy, lub też otrzymuje on od zleceniobiorcy comiesięczny raport o pozycja strony internetowej dla danych fraz.
W przypadku rozliczania za wejścia na stronę, zleceniodawca otrzymuje dostęp do narzędzi mierzących ruch na stronie.

Share This